Accesul la informațiile privilegiate ale companiilor listate și manipularea pieței
Obligații – Riscuri – Sancțiuni
Dezbatere națională
10:00-14:00/ 29 noiembrie 2016, București
Sala Europe, Ramada Plaza, Str. Poligrafiei, nr. 3-5, Sectorul 1
PREZENTARE
La 3 iulie 2016, un nou cadru legal privind abuzul de piață a intrat în vigoare în întreaga UE, aducând modificări semnificative regimului existent anterior. Noul cadru are impact asupra: societăţilor listate, locurilor de tranzacționare și participanților la piață.
Aspectele legate de societatile listate au suferit cele mai importante schimbări. Chiar și în cazul emitenților care au intrat sub incidența reglementărilor existente anterior, multe cerințe s-au modificat, ceea ce presupune adaptarea procedurilor de conformitate, a sistemelor, precum și instruirea personalului.
Extinderea domeniului de aplicare și la alte categorii de societăți în afara celor listate pe o piață reglementată, conduce la necesitatea ca și aceștia să se conformeze, în premieră, cerințelor și să implementeze noi proceduri.
Nu în ultimul rând, a fost schimbat semnificativ regimul sancțiunilor pentru încălcarea prevederilor legale în această materie.
9:30-10:00 Înregistrarea participanților
10:00-11:30 Sesiunea I
Noile reguli ale UE aplicabile manipulării pieţei şi informaţiilor privilegiate
- Regulamentul UE 596/2014 privind abuzul de piaţă, cu aplicare de la 3 iulie 2016 (MAR)
- Directiva 57/2014 / Directiva 2392/2015
Instrumente financiare și locuri de tranzacționare care intră sub incidența noilor reglementări
Interdicții privind tranzacționarea pe bază de informații privilegiate
Obligații privind prevenirea şi detectarea abuzului de piață pentru participanții la piață și locurile de tranzacționare
Divulgarea ilegală a informațiilor privilegiate și market sounding
- Ce este marketsounding și în ce măsură informația transferată reprezintă informație privilegiată?
- Cine poate divulga informații privilegiate în contextul de market sounding?
- Cerințe pe care trebuie să le îndeplinească persoana care divulgă informații privilegiate în cadrul market sounding pentru a nu încălca reglementările
- Cerințe pe care trebuie să le îndeplinească persoana care primește informațiile privilegiate
11:30-12:00 Pauză
12:00-13:30 Sesiunea II
Comportamente legitime.
Proceduri necesare societăţilor listate cu privire la gestionarea informaţiiler privilegiate
Obligații care revin emitenților:
- Obligația de publicare a informației privilegiate și posibilitatea de amânare a publicării informației privilegiate
- Lista insiderilor
- Tranzacțiile managerilor și ale persoanelor apropiate acestora
Acţiuni care pot fi considerate de manipulare a pieței
- Prevederi noi față de cele anterioare
- Excepții de la manipularea pieței
- Practici de piață acceptate
- Programe de răscumpărarea și stabilizare
Sancţiuni aplicabile in cazul utilizării abuzive a informaţiilor privilegiate şi manipulării pieţei de capital.
12:00-13:30 Concluzii
PARTICIPĂ
Societăți listate / Brokeri / Consultanți /Fonduri şi societăţi de investiţii
Autoritate de Supraveghere Financiară / Bursa de Valori Bucureşti / Depozitarul Central
Investitori instituţionali / ONG-uri / Avocaţi / Investitori
INVITAȚI
Mircea Ursache, Vicepreședinte ASF, Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare
Cristian Duțescu, Avocat, Duțescu & Partners
Ciprian Copariu, Director, Direcția Emitenți, Monitorizare Tranzacții și Abuz pe Piață, ASF
Corina Mihaela Necula, Şef serviciu, Serviciul Investigații și Abuz pe Piaţă, ASF
Mirel Rădescu, Procuror DIICOT
ACCES LA DEZBATERE
Companie/Persoană fizică: Preț: 250 lei+TVA/persoană – 30 de locuri disponibile
Partener al Dezbaterii – Avantaje pentru Partener
- Vizibilitate către potențialii parteneri de afaceri / investitori /acționari
- Includere în campania de marketing a evenimentului. Faci parte dintr-o campanie de marketing odată cu promovarea evenimentului către toate categoriile de profesioniști ai pieței de capital. Prezența companiei ca partener al evenimentului poate crește credibilitatea societății în ceea ce privește bunele practici aplicate în domeniu, în rândul investitorilor, brokerilor și consultanților, care ar putea achiziționa sau recomanda investiția în acțiunile societății.
- Relaționare față în față cu factorii decidenți
- Construirea imaginii brandului și creșterea conștientizării & recunoașterii acestuia
- Prezentarea produselor și serviciilor
- Generare Lead-uri / Networking / Business
Pentru a află cum puteți deveni Partener al evenimentului, beneficiind de vizibilitate în cadrul conferinței prin realizarea unei prezentări, promovare și posibilitatea distribuirii de materiale comerciale, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: office@concordcom.ro
ORGANIZATORI
PARTENERI